Sabtu, 28 Mei 2011

kenangan yg tidak akn aq lupa..=(

=(...knp setiap perjumpaan msti ada perpisahaan..??
setipa kali bermulanya kegembiraan mesti berakhir dgn kesedihannn...
xmauuuu mcm mniiii...aq xmau berpisahhh dgn org2 yg aq syg...:'(
sayu hati bila lihat wajah2 org yg kita syg akn berpisah dgn kita..
nk nagisss pon ada jgk...


walaupon baru knl 3 hri..kamii semua mcm 1 keluarga..
besttt sgt dpt berkenalan dgn mereka semua..
mula2 mmg xbertegur sape...lps 2..siap main gurau2 lg..



mmgg bestt knl diorg..semua sportingg..mcm nk kekal je duk kt situ..
walaupun baru knl,, mereka x anggap aq mcm org baru...walaupon aq byk wt salah..
tp mereka xpnh mrh...aq syggg mrka semua.. aq da anggap mereka mcm keluarga aq...

tp setiap perjumpaan msti ada perpisahan..da mmg ditakdirkn kami semua berpisah...
aq nk ucpkn berjuta2 trima kasih kpd youp...klau bkn krana mu,,aq x merasa apa yg aq rasa skrg ni...terima kasih youp..aq syg mu..syg sgt2...

:'(...hrp2 dpt jmpa mereka lagi...aq akn ingt wajah mereka semua...aq xkn lupa wajah2 yg pernah buat aq happyy...aq syg kamuuuuuuuuuuuuuuuuu semuaaaaaaaaa..

tp hri ni..kami semua sudah berpisah..kenangan hnya tinggal kenangan...
aq syg mereka...aq x mauu berpisah dgn mereka semua...:'(....

-kak zan-..-kak limah(kak billah)- --adik beradik 2(x thu nama)-- -MA- -mie- -angah- -ANGAH(mira)-..-abg li(abah li)-..-mama youp- n org yg akn aq ingt sampai bila2...-YOUP-...

aq syg mereka semua...

Khamis, 19 Mei 2011

jiwang tnpa sebab...

arggggggggggggggggg.......

beberapa hari ni..hidup aq penuh dgn kesedihan......
nk ckp aq pts cinta mmg x lh...cos aq xakan BERCINTA lagi....

asal ea...buat itu xjd...buat ini xjd...semua jd serba xkena...semua bnda xjadi...
maybe aq terlalu fikirkan soallll bellajar kot...tp klau fikir soaalll bljr msti aq stressss...
xkn sedih plk...lain lh klau aq xx blh nk smbg bljr kn...mesti sedihhhh...


aq pon pening....rasa mcm nk lari jauh je dari semua org yg hipokrit...
masing2 da xperdulikan kwn 2 sakit ke...sedih ke....semua berubah...
macam bukan yg dulu lagi...huh!!!!...tp nk buat mcm mna kn...atas diri masing2..

semua sudah bawa haluan masing2...hanya aq je yg masih dgn haluan yg x tentu arah ni....
takkala aq sedihhh .....kadang2 menitis air mata aq apabila aq teringat akan kwn2 ku...

nk buat mcm mna semua sudah ada haluan masing kan....


dgr cerita ni....!!!!!!!!!!

aq mmg nakal...time SPM...semua kwn2 aq study ..tp aq x..aq sering kacau mereka...nak2 na-q n din gombak..hahah...aq tumbuk2 lah mereka ...aq cubit2 mereka...aq selalu buat hal dgn mereka...mmg seronok time 2...

tapi keseronokan itu hanya sementara...lepas abis spm..semua membawa halaun masing2...
time aq jln2 kt kls aq...mesti air mata aq menitis...aq teringat akan kenangan aq bersama dengan kwn2 ku...mmg sukar untk lupakan saat manis itu...tapi jika dihadapan kawn2 ku..aku berlagak happpyyy...padahalll hatiku menagisssssssss pilu...

aku nak kwn2 aku....aku nk mereka semua...
disaat aq menagis bersendirian..hanya wajah teman2 ku yag menemani ku...hanaya kenangan indah aq bersama mereka yang menamaniku...

hahaha...jiwang bodo aq ea....sapa lh nk baca jiwan2 aq ea..klau ada org yg baca bertuah aq...

kepada kwn2 aq yg di sekolah menegah teknik kemaman 2...aq rinduuu kamoooo semuaaaaaa....rnduuuuu gilaaa2 kt kamoooo semua.....

Selasa, 17 Mei 2011

percintaan yang tidak disenggajakan...

percintaan aq dengan dia memang tidak disengajakan...berkenalan pun dalam fb..tapi,,kami happy walaupun tak pernah bertemu...kalau aq dgn dia ingin bertemu mesti bergitu bayak halangan..mungkin bukan jodoh kami kot...=(

memang sweeettt hubungan kami masa tu...setiap hari kami bercakap,,nak dikatakan disaat aku ingin tidur hanya suarmu yang aku dengar....takkala aku terjaga dari tidurku,,suaramu juga akan ku dengar..tiada melody yang seindah suaranmu..tiada pelangi yang secantik rupanmu,,memang indah hariku disaat aku bersamanya,,

tapi keindahan itu hanya sementara..hubungan kami sampai disini saja..pada malam kami berpisah hatiku bagaikan hancur,,remukkk,,punah..aku sedar,hatiku bukan untuk dia lagi,,aku berlagak macam aku boleh terima kenyataan ini,,tapi sebenarnya aku tidak boleh terima kenyataan,,setiap malam aku menjerit,,memangil namanya,setipa hari aku berdoa agar aku akan dapat bersama denganya lagi.walaupun aku tahu itu semua tidak mungkin berlaku keranan hatinya bukan untuk aku lagi..hampir setiap malam aku terbayankan wajahnya,,terdengar suaranya hanya itu yang bermain difikiranku pada setiap malam..,,tapi apakah dayaku,untuk mengubah takdir..

walaupun aku tidak bersamanya lagi,,aku harap dia bahagia dengan pasanganya,,
semoga bahagia pemarikuisu...tapi ingatlah aku tidak akan melupakan dirimu dan janji kita..itu janji aku..

dulu hari ku becahaya dengan cintanya..sekarang hariku gelap tanpa cintanya...
dulu hari ku riuh dengan suaramu..sekarang hariku sepi tanpa suaramu...
tapi aku percaya SEPI ITU INDAH...n...terima kasih kerana awak telah buat diri saya disayangi dan dicintai...terima kasih awak...terima kasih....

Sabtu, 14 Mei 2011

WARGHHHH...! !!! SEDEHNYEE CITER NIEE..

BACA
LA SENDIRI, TAK SANGGUP NAK FOWARD KATKENGKAWAN. . TPP TERPAKSA GAKK..
SEKADAR NAK BG INGATAN KAT KENGKAWAN JEE.. INGAT LA MASIH RAMAI
YGSAYANG.. HEHEHEHEHEHE

WARGHHHHH


WARGHHHH...

pana ooo pana

"BABY...tlg datang rmh cepat!!!urgent".

CB baca sms sepantas kilat. Terus kol balik phone pana. Tak berjawab..
CB cemas. Tak pernah pana hantar sms macam tu. CB kelam kabut
hidupkan enjin kereta.

Dia risaukan kekasih tersayangnya itu. Macam-macam dalam kepalanya waktu
itu. Dia kenal pana sejak dari zaman kanak-kanak lagi. Keluarganya
berjiran
dengan keluarga pana. Dari kecik mereka bermain bersama, kalau main
masak-masak dia sanggup bertumbuk dengan Kyrol semata-mata nak jadi
papa
kerana pana mesti jadi mummy. Pernah kyrol cakap dia pondan sebab sentiasa

bermain dengan pana waktu kyrol dan din ajak main askar-askar. Dia ajak
jugak pana main askar-askar tapi pana cakap budak pompuan mana boleh main
permainan kasar-kasar macam tu. Sebab itulah dia sukakan pana, lembut,
penyayang dan penuh ciri-ciri keperempuanan.

Bila masuk sekolahpun, dia dan pana berbasikal sama-sama ke sekolah.
Walaupun kyrol dan din selalu kutuk bila dia tak mahu 'racing bmx'
dengan depapun dia tak kisah. Dia rela dikutuk oleh kawan-kawan daripada
meninggalkan pana kayuh basikal sorang-sorang.

Dia pernah kena belasah sampai lebam bijik mata oleh 'Husin and the
gang' yang mengganggu pana masa darjah tiga... Waktu darjah 4, bila dia
mula lancar tulis baca dan tahu berpantun sikit-sikit diapun tulis surat
kpd pana "Pen merah pen biru, U baca I love U' bersama sebijik gula-gula
Hacks sebagai hadiah harijadi pana...gara-gara surat itulah dia jelingan
tajam Mak zubaizah ibunya pana
yang terjumpa surat itu waktu menyemak buku
sekolah pana. Mak zubaizah memberitahu hal itu kepada ibunya, dan hasilnya
dia
terpaksa menadah telinga menahan leteran maknya. Nasib baik bapak tak
tahu,
kalau tidak naya.

CB gelak sorang-sorang waktu teringatkan peristiwa itu tapi
fikirannya kembali cemas mengingatkan sms pana tadi. Sudah hampir 15 kali
dia cuba hubungi telefon pana tapi masih tidak berjawab. Dia amat risau
kala
itu, fikirannya menelah perkara yang buruk-buruk saja.

Dia risau kerana pana tinggal seorang diri. Rakan serumah pana, si CT
sedang bekerja kala itu. Dia tahu, pana kerja shift pagi tadi, CT
kerja
shift malam. Dia risau kerana panggilannya tidak berjawab.

Dia risau takut-takut rumah pana dimasuki penyamun yang memang
menjadi-jadi akhir-akhir ini. Baru-baru ni, ada rumah di kawasan
perumahan pana dimasuki perompak.. Dia berdoa jika rumah pana dimasuki

perompak sekalipun janganlah kekasih hatinya itu diapa-apakan, ambiklah
barang apa saja yang mereka mahu asalkan pana tidak diapa-apakan. Dia
berdoa
sungguh-sungguh.

Dia bercinta dengan pana sejak darjah 6 lagi, sejak dia mengerti apa itu
baligh bagi seorang laki-laki dan perempuan. Hingga sekarang mereka
masih
bercinta. Kasihnya pada pana dah macam Gunung Everest, tak
tergoyahkan. Jika tak ada aral melintang hujung tahun ini keluarganya
akan masuk meminang pana. pana akan menjadi surinya yang sah dan dia tak
mahu apa-apa yang buruk terjadi kepada bakal isterinya itu.

Keretanya memecut laju memasuki kawasan perumahan pana. Sebaik berhenti
di depan rumah pana,, CB terpa keluar dari kereta. Dia lompat pagar
rendah rumah pana. Dia terpa ke pintu sambil jerit "pana, rock". Dia pulas
tombol pintu, pintu tak berkunci. Dia betul-betul cemas. Dia ketuk pintu
bilik pana.. Dia dengar esakan pana. pana
menangis. pana makin cemas. Dia
ketuk lagi pintu bilik pana sambil panggil nama pana. CB tak boleh
bersabar lagi, dia pulas tombol pintu bilik pana. Juga tak berkunci. Dia
masuk bilik pana, dia tengok pana teresak-esak atas katil. Rambut pana
kusut
masai, pana tekup muka sambil menangis.

"pna, apa yang terjadi sayang" CB cuba pujuk pana. pana masih dalam
sendu. "hu...hu..."

" pana, cakap kat BABY elok-elok, apa yang dah jadi"

"Hu..hu"

CB dah tak sabar, dia dah tak peduli walau apapun yang akan keluar
dari mulut pana. Dia akan terima walau seburuk manapun berita yang akan
keluar dari mulut pana.

CB goncang bahu pana. "pana, what hell is going on...tell me!!" Suara
pana kuat kali ini.

pana berenti menangis, pana tatap wajah CB, pana renung mata CB.

"Baby, pana lapar, nak makan nasik. Duit gaji tak masuk lagi."

$&^%#%t*&&**()()_)(&*


hahahAHAHahAHAHAHAHAHAha....
...sedih citer ni kan

cite ni ditujukan kepada my BfffffFFFFffffFFFFFf...hehehe...jng mrh ea pana...^_^

MAAF

MAAF... Mungkin kata yang tiada ertinya.. Mungkin juga tiada makna sekadar satu perkataan MAAF... Cukup!!... Hanya itu sahaja??.. Tapi bagi hati hati yang memahami apa erti sebenar sebuah keMAAFan... Mungkin berbeza...

MAAF... Satu kata penuh makna.. Cukup mendalam... Justeru... Jangan kau ucapkan MAAF itu andai ia sekadar satu kata yang terbit dari bibir yang sering di aniaya dek bisikan syaitan durjana...

Ungkapkanlah rasa MAAF itu dari lubuk hati paling dalam di sanubari.. Bukan kerana asbab2 tertentu atas dasar kepentingan diri.. Biarlah rasa MAAF itu di selaputi keikhlasan jiwa.. Di iringi dengan ketulusan hati.. Moga keMAAFan itu bisa menyucikan diri yang lemah lagi hina ini....

Mohonlah kemaafan.. Selagi nafas masih bisa berhembus.. Selagi bibir mampu mengungkapkan kata.. Dan selagi kaki mampu melangkah KERANA.. Penyelesaian dan perbicaran di akhirat amatlah panjang.....

Maafkan Hamba Yang Khilaf Ini....

^_^

Tuhan menetapkan bahawa setiap manusia itu tidak akan mendapat kesenangan sahaja atau kesusahan sahaja.. Masing-masing daripada kita akan mengalami pasang-surut dalam hidup... ada masa senang, ada masa susah... Justeru dalam kehidupan ini, kita tidak boleh terlalu gembira kerana selepas kegembiraan itu mungkin muncul kesusahan... Begitu juga kita tidak boleh terlalu sedih kerana mungkin selepas itu Allah swt datangkan perkara-perkara yang menggembirakan.

Kesedaran tentang hukum Sunnahtullah ini akan memberi ketenangan dalam hidup.
Apabila kita di timpa kesusahan, rasakan dalam hari... ya, selepas ini akan datang kesenangan.. Sabarlah sebentar... Dan apabila datang kesedaran, kita tetap tidak alpa... ya, selepas ini akan datang kesusahan... Bersiap-sedialah.. Hakikatnya, tidak ada kesenangan dan kesusahan yang abadi di dunia ini.

Kehidupan adalah satu perubahan yang berterusan... Cabaran kita bukan untuk mengawal perubahan itu tetapi mengubah diri bagi menyesuaikan diri dalam setiap keadaan yang berubah-ubah itu.. Fahamilah hakikat ini... Bila yang di buat 'serba tidak kena' itulah hakikatnya satu kehidupan.. Hidup bukanlah yang serba kena, serba senang dan serba mudah.. Hidup tidak selalu indah, justeru di situlah keindahan kehidupan....

Wallahu'alam..

Selasa, 10 Mei 2011

sahabat selamanya

sejak dua menjak ini,aq sering memikir kan apa itu erti persahabatan sejati,hanya sekadar perkataan atau lebih dari itu,???pada zaman serba moden ini memanglah mudah untuk kita mencari kawan tapi begitu sukar untuk kita mencari seorang SAHABAT SEJATI,,mempunyai seorang sahabat sejati lebih bernilai daripada mempunyai sejuta kawan yang mementingkan diri sendiri,


apakah itu sahabat sejati???
sahabat sejati adalah persahabatan yang tulus iklas dari jiwa dan hati yang suci dari seorang kawan kepada kawan yang lain,,takkala seorang kawan mermelukan pertolong, adakah seorang kawan ada disampin sahabat mereka??,adakah kita berkawan sewaktu sahabat kita senang dan kita abaikan mereka sewaktu mereka susah??

disaat kita ingin berubah,,sahabat lah yang banyak memberi sokongan kepada kita,,walaupun kita pernah beberapa kali menyakiti hati mereka,,tetapi mereka tidak ambil perduli semua itu,yang penting bagi mereka ingin melihat kita berubah dan menjadi orang yang berguna suatu hari nanti..itulah yang dinamakan SAHABAT SEJATI




TAKKALAkita dalam kesedihan,,sahabatlah yang akan menjadi TISUuntuk mehapuskan air mata yang mencurah kedukaan itu..
TAKKALA kita dalam kesakitan,,sahabatlah yang akan menjadi madu kepada ubat-ubat yang bergitu pahit yang harus dimakan oleh kita itu..
TAKKALA kita dalam kesunyiyan,,sahabatlah yang akan berkelakuan seperti BADUTuntuk menghiburkan kita..
TAKKALA kita hilang semangat untuk meneruskan hidup ini,,sahabatlah yang akan menghulurkan TANGAN mereka untuk memberikan semangat kepada kita agar meneruskan kehidupan ini..



TETAPIadakah selepas kita berada dalam kegembiraan,,kita akan membuang begitu sahaja TISU yang pernah menghapuskan air mata duka disaat kita dalam kesedihan???
TETAPI apakah kita akan membiarkan begitu sahaja MADU yang pernah menjadi kemanisan kepada ubat-ubat yang pahit itu diwaktu kita dalam kesakitan???
TETAPI adakah kita harus meningalkan BADUT yang pernah menghiburkan kita sewaktu kita dalam kesunyiyan dulu???
TETAPI apakah kita harus menepis TANGAN yang pernah memberi semangat untuk kita teruskan hidup sampai sekarang???



sahabat yang sejati akan membantumu menunaikan tanggunjawab serta melarang kamu melakukan pekara buruk dan maksiat,,seorang sahabat tidak akan menyembunyikan kesalahan sahabatnya kerana mereka ingin kita berlajar daripada kesalahan itu,,ingatlah!! dalam waktu senag jangan lah kita lupakan sahabat kita,,kerana disaat kita dalam kesusahan sahabat sejati lah yang akan berada disampin kita dan terus memberikan sokongan kepada kita tanpa jemu...sahabat yang sejati tidak boleh dibeli dengan wang ringgit kerana sahabat sejati lebih berharga daripada semua itu...renung-renungkanlah dan selamat membaca..heheh...^_^




semoga terhibur....hahaha...sy bukan seorang yang pandai mengarang..haha...kalau ada kekurangan harap maaf...semoga enjoy k..^_^